Cumu aduprà un oscilloscopiu

da Joost Nusselder | Actualizatu u:  June 21, 2021
Amu creà un cuntenutu gratuitu pienu di cunsiglii per i mo lettori, voi. Ùn accettu micca sponsorizazioni pagate, a mo opinione hè a moia, ma se truvate e mo raccomandazioni utili è finite per cumprà qualcosa chì vi piace per mezu di unu di i mo ligami, puderia guadagnà una cumissione senza costi extra per voi. Sapè ne di più
L'oscilloscopi sò sustituti diretti per i multimetri. Ciò chì un multimetru pò fà, l'oscilloscopi ponu fà megliu. È cù l'aumentu di e funziunalità, l'usu di un oscilloscopiu hè assai più cumplicatu chè i multimetri, o qualsiasi altri strumenti elettronichi di misurazione. Ma, ùn hè micca definitamente scienza mistica. Quì avemu da discutiri i punti fundamentali chì avete bisognu di sapè mentre operanu un oscilloscope. Avemu da copre u minimu di e cose chì avete bisognu di sapè per fà u vostru travagliu cù oscilloscopi. Usu-Oscilloscopiu

Parti impurtanti di un oscilloscopiu

Prima di saltà in u tutoriale, ci sò alcune cose chì avete bisognu cunnosce un oscilloscopiu. Cum'è una macchina cumplicata, hà assai manopole, buttoni per a so funzionalità cumpleta. Ma hey, ùn avete micca da sapè di ognunu di elli. Discuteremu e parti più impurtanti di un scopu chì duvete cunnosce prima di cumincià.

Sondi

Un oscilloscopiu hè bonu solu se pudete cunnessu in realtà à un segnale, è per quessa avete bisognu di sonde. E sonde sò dispositivi à input singulu chì dirigenu un segnale da u vostru circuitu à u scopu. E sonde tipiche anu una punta acuta è un filu di terra cun ella. A maiò parte di e sonde ponu attenuà u signale sin'à dece volte u signale originale per furnisce una visibilità megliu.

Selezzione di u Canali

I migliori oscilloscopi anu dui o più canali. Ci hè un buttone dedicatu accantu à ogni portu di canale per selezziunà quellu canale. Una volta selezziunatu, pudete vede l'uscita in quellu canale. Pudete vede dui o più output simultaneamente se selezziunate più di un canale à a volta. Benintesa, ci deve esse input di segnale nantu à quelli porti di canali.

Triggering

U cuntrollu di u grillettu nantu à l'oscilloscopiu stabilisce u puntu in cui inizia a scansione nantu à a forma d'onda. In parolle simplici, attivendu in un oscilloscopiu stabilizza a produzzione chì vedemu in u display. Nantu à l'oscilloscopi analogichi, solu quandu a certu livellu di tensione era stata ghjunta da a forma d'onda a scansione principiava. Questu permetterà a scansione nantu à a forma d'onda per cumincià à u listessu tempu in ogni ciclu, permettendu una forma d'onda stabile da esse visualizata.

Gain verticale

Stu cuntrollu nantu à l'oscilloscopiu altera u guadagnu di l'amplificatore chì controlla a dimensione di u signale in l'assi verticale. Hè cuntrullata da una manopola tonda chì hà diversi livelli marcati annantu. Quandu selezziunate u limitu inferiore, a pruduzzioni serà chjuca nantu à l'assi verticale. Quandu aumenterete u livellu, a produzzione serà ingrandata è serà faciule da osservà.

Linea di Terra

Questu determina a pusizione di l'assi horizontale. Pudete selezziunà a pusizione di questu per osservà u signale nantu à qualsiasi pusizione di u display. Questu hè impurtante per misurà u livellu di amplitudine di u vostru signale.

Base di tempu

Cuntrolla a velocità à a quale hè scannata a schermata. Da questu, u periodu di una forma d'onda pò esse calculatu. Se un ciclu cumpletu di una forma d'onda à 10 microsecondi da compie, significa chì u so periodu hè di 10 microsecondi, è a frequenza hè a reciproca di u periodu di tempu, vale à dì 1/10 microsecondi = 100 kHz.

Hold

Questu hè adupratu per mantene u signale da varià cù u tempu. Questu aiuta à osservà u signale muvimentu rapidu più convenientemente.

Cuntrollu di Luminosità è Intensità

Facenu ciò chì dicenu. Ci sò duie manopole associate in ogni scopu chì vi permettenu di cuntrullà a luminosità di u schermu è di regulà l'intensità di u signale chì state osservendu nantu à u display.

U travagliu cù un oscilloscopiu

Avà, dopu à tutte e trattative preliminarie, attivemu u scopu è cuminciamu l'azzioni. Micca precipitazione, andaremu passu à passu:
  • Inserite l'accordu è accende u scopu premendu u buttone on / off. A maiò parte di l'oscilloscopiu mudernu li anu. Quelli obsuleti s'accenderebanu solu inserendulu.
  • Sceglite u canali cù u quale avete da travaglià è spegne l'altri. Se avete bisognu di più di un canale, selezziunate dui è spegne u restu cum'è prima. Cambiate u livellu di u terrenu induve vulete è ricurdate u livellu.
  • Cunnette vi a sonda è stabilisce u livellu di attenuazione. L'attenuazione più còmuda hè 10X. Ma pudete sempre sceglie secondu u vostru desideriu è u tippu di signale.
  • Avà ci vole à calibrà a sonda. Nurmalmente vi basta à inserisce a sonda di l'oscilloscopiu è cuminciate à fà misurazioni. Ma e sonde oscilloscopiche anu da esse calibrate prima ch'elli sianu citati in giudiziu per assicurà chì a so risposta sia piatta.
Per calibrà a sonda, toccate a punta punta à u puntu di calibrazione è mette a tensione per divisione à 5. Viderete una onda quadrata di una magnitudine di 5V. Se ne vedi menu o più di questu, pudete aghjustà à 5 girendu u pomu di calibrazione. Ancu se hè un aghjustamentu simplice, hè di primura chì sia intrapresu per assicurà chì a prestazione di a sonda sia curretta.
  • Dopu chì a calibrazione hè fatta, toccu a punta punta di a sonda in u terminal pusitivu di u vostru circuitu è ​​mette in terra u terminal di terra. Se tuttu va bè è u circuitu hè funzionale, vedrete un signale nantu à u schermu.
  • Avà, qualchì volta ùn vedite micca un signale perfettu à u primu mumentu. Dopu ci vole à attivà l'uscita da a manopola di trigger.
  • Pudete osservà l'uscita u modu chì vulete aghjustendu a tensione per divisione è a manopola di cambiamentu di frequenza. Cuntrollanu u guadagnu verticale è a basa di tempu.
  • Per osservà più di un signale inseme, cunnette un'altra sonda mantenendu a prima sempre cunnessa. Avà selezziunate i dui canali simultaneamente. Eccu.

cunchiusioni

Una volta qualchì misura hè stata fatta, diventa assai più faciule d'operà un oscilloscopiu. Cum'è l'oscilloscopi sò unu di i pezzi principali di l'attrezzatura, hè impurtante per chiunque sia implicatu in l'elettronica di sapè usà un oscilloscopiu è cumu fà u megliu usu.

Sò Joost Nusselder, u fundatore di Tools Doctor, marketer di cuntenutu è babbu. Mi piace à pruvà novi equipaghji, è inseme à a mo squadra, aghju creatu articuli di blog approfonditi dapoi u 2016 per aiutà i lettori fideli cù arnesi è cunsiglii di creazione.